2008-10-14
 19:17:48

Kalas, bajs och borlänge...

I söndags var det kalas igen...
Det var rätt många som kom..
Först kom Milla intraskande på gården.. sen nästan precis när hon hade kommit så åkte Marie-Louise och hennes mamma förbi... så jag gick ut på trappen för o vinka hit dom.. Men det såg dom inte så Milla ringde henne istället.. Precis när jag stod där så hoppade Johan ur nån bil och kom in.. =)
Sen kom Lotta o Robert, Fredrik, Sabina o Benjamin och Mia o Hampus..
Så det blev riktigt fullt i vårat lilla kök =)
Barnen fick en massa fina presenter!
Själv kände jag mej som en yr höna.. kändes som vi var lite väl oförberedda.. men men..
Det blev ju bra tillslut iaf.. tror jag =)
Synd att inte Peter o Magda kunde komma, men det går ju inte å göra så mycket åt det om man måste jobba...

Igår tog vi det mest bara lugnt här hemma... Daniel var ju ledig då så...

Imorse vaknade jag av att det luktade bajs.. jag var helt säker på att det var Wicki som hade bajsat nånstans inne i sovrummet, för det luktade verkligen kattskit...
Barnen stod och busade i sina sängar och skrattade o verkade ha jättekul...
Sen när jag klev upp så såg jag att det var bajs i hela Julias säng... plus att hon hade skit långt upp på ryggen... 
och runt munnen.. bläää!!
Så det blev en morrondusch för lilla Julia.. sen storstädning av hennes säng =)
Det var rätt vidrigt kan jag säga!
Jag har ju hört många skräckhistorier om just det här, men jag trodde väl aldrig att jag skulle råka ut för det själv.. haha
Var väl ren tur att hon inte smetade ut bajs på tapeterna oxå!!

Idag har jag och mamma varit till Falun med barnen..
Julia skulle på återbesök till ögonläkaren...
Hon var ju dit i mars, nån vecka innan hon blev röntgad...
Allt såg iaf jättebra ut, så nu behövde hon inte komma dit nå mer.. inte till ögonläkaren iaf =)
Det var ju skönt å höra...

Efter att vi hade varit i Falun åkte vi till Borlänge o gick på kupolen...
Jag hittade två toppar som jag tänkte köpa sen när jag och Daniel ska dit sen den här månaden nån gång =)
Barnen var jättesura hela tiden när vi var där..
Hela vägen hem oxå för den delen.. de var nog trötta tror jag..
Men nu ligger de och busar i sina sängar och är hur glada o pigga som helst... =)

Imorron förmiddag skulle visst Ketty låna vår bil..
Hennes katt är ju hos veterinären så hon ska hämta honom då..
Han var visst jättesjuk, Daniel sa nåt om cancer i magen...
Så hon ska avliva honom imorron när hon har hämtat honom.. stackarn! 

Hörs sen


Milla
PUBLICERAT: 2008-10-15, 15:20:24

Har dom läst nå sagor än om Laban? :) hähä. Ush, otäckt för stackars katt som had canser :`(

Kalaset va la trevligt ju :) dock lite ovan mä så många små barn samtidigt men man e väl bara ovan ;)

Yr höna får man vara, det blev bra endå hehe. Läskigt mä baj i hela sängen... tur de inte blidde på tapet jö :P Hoppas allt e bra annars :) Kram kram


Emma
PUBLICERAT: 2008-10-26, 14:49:11 | URL: http://princessbetty.blogg.se/

haha fy att vakna till det.. =P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: