2009-07-29
 15:55:38

Inte min dag idag...

Nu har jag varit inne i stan hos mamma nästan hela dagen..
Men jag fick rulla igång bilen för att ta mej dit öht, det är så himla störande att den inte kan hoppa igång av sej själv... och ännu mer störande att vi inte satte i det nya batteriet innan Daniel åkte =/

Vi var iaf där ett tag, och sen åkte vi fram på stan o kikade lite, och när vi kom tillbaks hem till dom så fikade vi lite o sen åkte jag hem =)
Svängde förbi vid OK o skulle köpa silvertejp på vägen hem, men självklart hade dom slut på det... Och när jag skulle åka därifrån fick jag rulla igång bilen igen =(  Just nu HATAR jag våran bil!!

Kollade brevlådan när jag kom hem, och då hade jag fått brev från arbetsförmedlingen.. Dom skrev "Du får ej lämna in "försäkran" innan sista ersättningsdag!" och så skickade dom med pappret jag hade fyllt i... Bara det att jag hade fyllt i från sista maj till sista juni pga strul, och vad jag vet så är det väl juli nu?!
Så nu får jag lämna in pappret en gång till, för dom kan visst inte läsa på det där stället =(



Sorry för gnälligt inlägg, men det är nog inte min dag idag =)
Kram


Doktorn
PUBLICERAT: 2009-07-29, 21:53:16

Orsaken till att du får fylla i papprena igen är att du inte ska få dubbel ersättning lika med att min skatt blir lägre sorry gumman


Sofie
PUBLICERAT: 2009-07-29, 22:01:44 | URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Men jag var ju inskriven då med, och jag har ju rätt till pengarna. Det enda "problemet" var bara att jag inte kunde skicka in pappren i juni för jag hade inte fått dom av fk än då. Så då tänkte jag skicka in dom nu istället, men så läste ams-snubbarna fel på datumet och skickade tillbaks pappren. Strul i onödan helt enkelt!


Anonym
PUBLICERAT: 2009-07-30, 08:29:41

Doktorn din skatt påverkas inte det minsta av om hon får dubbel ersättning. Hon är ju berättigad till den. Om du ska klaga på nåt så klaga på politikernas höga löner istället. Kanske du skulle klaga lite på människor som ligger sjuka i cancer oxå, din skatt går ju till deras behandling.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: