2009-03-09
 20:36:06

Fotolista

Hittade en rolig lista hos en fotograf

Vad har du för kamera?

En Canon EOS 450D

Systemkamera eller kompaktkamera?
System

Hur många exponeringar har du tagit?

Oj, mååånga.

Hur många GB minne har du?

8 Gb

Fotar du med RAW eller JPEG?
RAW + small eller JPEG

Vad är roligast att fotografera?

Macro, landskap, produktfoto, barn och djur

Vilket är ditt bästa objektiv?
Mitt bästa är Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1

Hur många objektiv har du?
3 st

Har du tappat bort något objektivlock?

Japp några stycken =/

Har kameran något namn?

Nja.. har inte döpt den än, kanske jag borde göra =P

Vidvinkel eller zoom objektiv?
Skulle vara kul o ha ett vidvinkelobjektiv..


BILDBEHANDLING
Vad har du för photoshop?

CS2

Hur redigerar du en bild?

I Photoshop eller Digital Photo Professional - Färgbalans, ljusstyrka och kontrast oftast.

Vilket format sparar du i?
JPEG oftast.

Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?

Headers till bloggen.. eller piffar till foton på barnen eller nåt annat kul =)

ÖVRIGT
Vad var det senaste du fotograferade?

Barnen

Vad vill du bli när du blir stor?

Jag har inte bestämt mej än, men jag vill nog arbeta med foto lite vid sidan av iaf =)

Har du sålt bilder?
Nope inte än, men det var nån som tyckte jag skulle försöka sälja en bild till ett företag.. fåse om jag gör det..

Tycker du att du är en bra fotograf?
Nja, jag kunde ju vara bättre =)
Men övning ger ju färdighet så det är bara att fotografera vidare tills jag blir bäst... ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: