2010-01-22
 16:59:16

Mysigt :)

Det blev aldrig av att vi bytte rum med tjejerna, vi försökte komma på en lösning med grindar och grejer så vi sköt det framför oss hela tiden...

Men igår när jag kom hem från skolan så hade Daniel tagit saken i egna händer och flyttat över nästan alla våra möbler till flickornas rum och det mesta av deras leksaker och möbler till deras nya rum :)
Och det blev jättebra för allihop! Dom har ju mycket mer yta att springa omkring på inne på deras rum nu, och för vår del tycker jag att det blev mycket mysigare :)

Idag när jag skulle till skolan så tog jag med mig Isabelle och Julia så dom fick vara hemma hos mormor under tiden :) Efter det åkte jag upp till skolan och hade programhantering, men jag fick hålla på med webdesignen istället eftersom jag kan det mesta om tabbar och sånt i word... men det var krångligare än jag minns att göra hemsida! Helt plötsligt hoppar hela sidan åt helsike så man får göra om typ alltihop :P Men men, övning ger väl färdighet som det heter :)

Isabelle


Jag läste i tidningen idag att dom hade skrivit om de nya dagistiderna, och jag håller med hon som var med i artikeln - de nya tiderna suger verkligen! Man hinner ju inte mer än lämna barnen på dagis förrän det är dags att hämta dom igen...
Numera när vi hämtar våra barn så kommer vi mitt i leken, förrut kom vi precis efter vila. Barnen blir ju jättesura när vi hämtar dom och är arga i ett par timmar för att vi kommer och hämtar dom när dom har som roligast. Innan ändringen fick vi ett papper om att vi skulle erbjudas 3 timmar om dagen 5 dagar i veckan istället för 5 timmar 3 dagar i veckan, men sen visade det sej att det va aldrig nåt erbjudande utan ett tvång.
Dessutom får dom ju ingen mat på dagis längre, så den delen av pedagogiken missar dom ju helt och hållet :(

Jaja, nu har jag fått ur mej lite galla...
Hörs senare.



Julia


Matilda
PUBLICERAT: 2010-01-24, 17:47:32 | URL: http://enmatildas.blogg.se/

hej jätte fin blogg ! :D:D


Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]
PUBLICERAT: 2010-01-27, 20:26:58 | URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Gud så söt! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: