2011-04-14
 00:38:45

Dag 11 - Tre prisvärda tillbehör till kameran



1. Fjärrutlösare


Den har jag haft stor användning av när jag har tagit produktfoton, för då måste ju kameran vara helt stilla eftersom man måste använda sig av så lång slutartid. Sen är fjärrutlösaren perfekt om man vill ta självporträtt t.ex.


 

 




2. Ministudio

Jag har inte haft min särskilt länge, någon vecka bara, men jag älskar den redan :)
Det är bara o fälla upp den och börja fotografera! Man slipper springa runt i hela lägenheten och leta efter något att ha som bakgrund och bilderna blir mycket bättre.

 

3. Reflexskärm

En sån är jättebra att ha vid t.ex. porträttfotografering. Man får mycket finare ljus i ansiktet när man använder en reflexskärm. Dessa finns i en massa olika storlekar och former :)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: