2011-10-25
 22:21:57

Mitt bloggande, en lista :)

© Soffiloffis



1. Hur länge har du bloggat?
Sedan 2008 :)

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag läste inte så mycket bloggar innan jag skaffade den här bloggen, det var väl mest vännernas bloggar jag kikade in på ibland. Så alltså hade jag ingen direkt bild av bloggar och bloggare innan...

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Nevnarien

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Sådär... uppdaterade ju väääldigt sällan i början :) Visste inte riktigt vad jag skulle skriva om.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Just nu är det nog ca 10 stycken, men det varierar ganska mycket, ibland kan jag nog följa runt 40 bloggar :)

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det är väldigt mycket fotobloggar iaf, några dagboksbloggar (mina vänners t.ex.) och en del humorbloggar :)

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Keela

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Candis

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag tror, och hoppas, att dom tycker att det är kul! Mamma och svärmor läser nog varje dag och mina vänner också tror jag :) Resten har jag ingen aning om vilka dom är...

 

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag hoppas det iaf :)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, det har jag nog gjort :)


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag tycker inte om att skriva om allt för privata saker, vad jag gör på dass t.ex.... sånt tror jag inte folk är så intresserade av att veta heller haha :)

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls, tycker bara det är kul o skriva :)

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till viss del... Men eftersom dom flesta har sin egna gräns för vad dom skriver om så kan man nog inte lära känna personen helt och hållet :)

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej, det har jag inte...

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja, varför då?

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, inte än så länge iaf...

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ja, men då har jag tagit bort inlägget kort efteråt.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Man vet aldrig hur folk reagerar på det man skriver. Även om jag håller inne med ganska mycket känslor osv. så har jag ju skrivit en del känsliga saker ibland.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, det gör jag nog. Det är ett kul tidsfördriv så... :) Och ja, det har nog förändrats en del. Tycker inte alls att jag skriver på samma sätt i bloggen nu som när jag startade den för tre år sedan, jag tror man förändrar sitt skrivande hela tiden :)

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja, det tror jag att det kommer ha :)


22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är jättekul att gå tillbaks och läsa inlägg från när tjejerna var små, och att läsa om graviditeten med Pontus t.ex. Det som känns lite tråkigt är väl att inte flickornas graviditet blev med på den här bloggen. Jag startade ju den här kort efter att dom hade fötts så..

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått jättemycket bra fototips genom att läsa andras bloggar.


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Jag tycker att alla ska svara! :D

 

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: