2012-02-22
 21:30:48

SWTOR recension :)

Bildkälla



Ja justja... jag och Daniel började ju spela SWTOR (Star Wars The Old Republic) för några veckor sen. Men både han och jag blev rätt besvikna faktiskt :/
Jag var nog den som gav upp först... kanske för att jag tycker WoW är MYCKET bättre och hellre spelar det :)


 

+ Varje questgivare pratar. Det gjorde att spelet kändes mycket mer påkostat än t.ex. WoW (som ju iofs är ett mycket äldre spel, så egentligen ska man väl inte jämföra dessa spel med varann även om det blir så ändå, iaf för mig :)).

 

+ Alla gubbar får pets, det tyckte jag var bra!

 

+ Man kan rusta peten också, så de kan väl bli nästan lika starka som gubben man spelar!

 

+ Man skickade iväg Petet för att crafta, så då kunde man levla gubben medan petet skötte craftingen under tiden :)



- Det kändes som man gjorde samma sak om och om igen. Varje quest går ut på att man ska döda mobs och efter ett tag ska man göra sig osams med, och döda questgivaren.

- Man var tvungen att hålla sig till en bestämd questlinje, man kunde inte åka ut på egna "äventyr" utan fick lov hålla sig till vägarna och runt dessa. I WoW kan man ju springa runt i skogen o bara döda en massa mobs för skojs skull typ.

- Jag tyckte att Dungeons var tråkiga. I alla fall de få jag gjorde. Och det var lite drygt att man måste skriva i chatten om man ville ha grupp. Det är en sak som är mycket enklare i WoW där man ställer sig i en kö för Dungeons eller PvP och så söks det automatiskt efter folk!

- Daniel tyckte PvP sög i SWTOR, själv testade jag det aldrig så jag kan inte uttala mig om det. Det var tydligen kassa battlegrounds t.ex.

- Jag tyckte världarna var lite tråkiga utseendemässigt. Men det är ju en smaksak!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: