2013-01-29
 23:55:00

En lista :)

 

1. Hur gammal är du? Trettioett

2. Hur gammal känner du dig? Just nu känner jag mig jättegammal :(

3. Vad har du gjort i dag? Varit på kursen, fixat lite fotoramar o satt upp dom på väggen där, sen har jag/vi lämnat o hämtat barnen på dagis och gympan.


4. Vilken film såg du senast?
Silent Hill Revelation såg jag nu på kvällen :)


5. Vem ringde du senast?
Mamma tidigare idag...


6. Är du besatt av någonting?
Jag vet inte... men musik och fotografering kanske isf :)


7. Är du rädd för blod?
Nej, jag tycker väl inte att det är det mysigaste som finns men rädd är jag inte.


8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Jag sitter på min svarta datorstol framför mitt ljusblåa datorbord, bredvid mig i soffan ligger Rocky och sover och till höger om mig sitter Daniel vid sin dator.


9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Olof Palme, Carl Bildt, Göran Persson, Ingvar Carlsson, Tage Erlander.


10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Jag behöll svaren från den som gjorde listan sist ;)

 

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart...


12. När vaknade du i dag?
Kl 7 ringde klockan...


13. Vilken är din favorithögtid?
Midsommar tror jag... även om det är lite deppigt att allt vänder då och vi går mot mörkare tider igen.


14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
På något riktigt varmt och soligt ställe :)


15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Vad svårt... men jag skulle inte vilja bo på det första hotellet som jag o mamma bodde på när vi var på Gran Canaria. Det var kackerlackor överallt! Som tur var fick vi byta rum tillslut, men usch det är nog det värsta jag har varit med om!


16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag skulle nog vilja flytta utomlands (om jag inte redan har gjort det då) och ta med barn o barnbarn och bara njuta av livet :)


17. Vad lyssnar du på just nu?
Blandade låtar på Spotify


18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej...


19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Kaffe, mjölk, pasta, smör, vetekaka, pålägg. Sen får det gärna innehålla massor av andra godare grejer också!


20. Vem är din favoritkändis?
Johnny Depp tror jag :)


21. Vad är du på för humör just nu? 
Lite trött men på ganska bra humör iaf :)

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien


23. Snarkar du?
Ja =/


24. Vilka yrken har du provat på?
Vårdbiträde, Butik- o kassapersonal, Städerska, IT-utbildare, AlltiAllo på kommunen typ och Rabattrensare...


25. Hur går du helst klädd?
I jeans eller vanliga byxor, top eller linne och på sommaren har jag gärna jeansjacka... annars är det skönt med munkjacka eller kofta också :)


26. Vilket stjärntecken är du född i?
Oxen


27. Vilket är ditt favoritgodis?
Hårda röda godisar med lakrits inuti, vet inte vad dom heter =/


28. Vad sa du
senast? Daniel, vilken film såg vi senast på bio?


29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Administration på gymnasiet... 


30. Vad har du på dig just nu?
Svarta byxor och gråsvart topp

Favoritgodis

 

31. Vilken är din favoritaffär? Elgiganten... :P Men klädesbutiker jag gillar är Vero Moda, Gina Tricot, Lindex, H&M och Kapp Ahl :)


32. Vad har du för storlek i kläder?
Vet faktiskt inte längre...


33. Vad har du i dina fickor? 
Har inga fickor.


34. Vad köpte du senast?
Mjölk


35. Hur många gånger har du flyttat?
Sedan jag flyttade hemifrån? Fem gånger... 


36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
En båt med motor och extra bensin så jag kunde ta mig därifrån, en kamera och en kniv.


37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
 Kvällsmänniska!


38. Senaste filmen du såg på bio?
Oj, det var evigheter sen jag var på bio så det minns jag knappt... Men Daniel säger att det var filmen 2012 vi såg senast iaf :)


39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, vid kejsarsnitten...


40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Jupps men det var längesen haha


41. Vad åt du till frukost?
Smörgås och Oboy


42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
2003! Jag var 22 år, hade ganska nyligen flyttat tillbaks till Ludvika igen efter att ha bott i Kopparberg i några år. Jag vann 20.000kr på en tianlott det året... Jag hade nyss fått körkort (augusti 2002). Jag festade så gott som varje helg med Lotta, Robert, Peter, Milla o allihop... Men överlag kändes livet ganska struligt just då.


43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej...


44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Daniel.


45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Bredvid mej i sängen, på golvet eller på sängbordet. Olika varje gång :)


46. Vad var det sista du åt?
Ett popcorn!


47. Vem är världens vackraste kvinna? 
Skulle ju inte ha något emot att se ut som Beyoncé...


48. Är du blyg?
Ja! Men jobbar på det :)


49. Vilken var den sista konserten du var på?
Iron Maiden 2004 eller 2005 (minns inte), och så Sweden Rock Festival 2005... efter det har jag inte varit på nån mer konsert tror jag.


50. Vad heter du i andra namn?
Eva, Angelie


51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej, inget allvarligt iaf... Har åkt i diket några gånger bara. Fast har aldrig kört själv då som tur är :)


52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 
Hm, ja klart jag har saker som jag inte går och säger hur som helst.


53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Nuppa haha, nej men jag vet inte... :P


54. Har du några husdjur?
Ja, en katt :)


55. Vill du gifta dig?
Kanske :)


56. Var växte dina föräldrar upp?
Min mamma växte upp i Ställdalen, pappa har jag ingen aning om var han växte upp... bryr mej inte heller!


57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej...


58. Har du svenskt ursprung? 
Ja.


59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Soffan, Soffiloffis...


60. Vilka är dina största svagheter? 
Jag är en riktig godisråtta =/ Det är ingen bra egenskap när man försöker gå ner i vikt...

 

Hittade listan hos Julia



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: