2014-09-24
 13:33:00

Onsdag igen!

© Soffiloffis
 
Jag har nyss varit iväg till affären o köpt mat och lite godis till dom små, och lite till mej också höhö
Väl där träffade jag Thomas från jobbet så han berättade att boken (vår fotobok nr2) har kommit nu och för att fira det ska vi ut o äta på fredag... såg sen att jag hade fått sms av Karin också :)
Få se om jag kan följa med då eller hur det blir?
 
Pontus är lite hostig, men febern är borta :)
Och flickorna verkar hur pigga som helst nu...
Skönt att det går åt rätt håll! Få se om dom kanske kan gå till dagis o skola imorron?
 

 
Hmm, jag läser nu på facebook att vargen har rört sig i närheten av skolan på Björkås. Usch! Jag börjar tycka det känns olustigt att lämna barnen där nu! De älskar ju att leka i skogen runt skolan, och det är väl antagligen där vargen är!!
 
Barn är väl rätt lätta byten för en varg, så det är väl bara en tidsfråga innan det händer något :(
Och länsstyrelsen bryr sej inte, dom skulle åka ut och försöka skrämma iväg vargen nu. Men vad gör det för skillnad? Fem minuter efter att de har åkt därifrån kanske vargen är tillbaks på samma ställe igen?
Jag förstår inte varför dom inte kan skjuta undan de vargar som är för närgångna? Men det måste väl hända något allvarligt, att vargen angriper en människa, för att de ska göra något :(
 


Helena
PUBLICERAT: 2014-09-25, 12:19:30

För att man ej enligt lag får skjuta vargar i Sverige. Man fick förut men Sverige beslöt att vi ska bevara vargarna. Men det borde till en lagändring då vargarna ökat markant i Sverige.

Svar: Ja det håller jag med om! Särskilt när vargen rör sig så nära bebyggelsen... Man vågar ju snart inte släppa ut barnen längre!
Soffiloffis


Madelene Englund
PUBLICERAT: 2014-10-08, 19:54:41 | URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Vilken fin bild:)
VA kul att den kommit ut:D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: