2014-09-30
 07:49:00

Tur...

 
 © Soffiloffis
 
Igår vid 11-tiden åkte jag till skolan o hämtade Julia. Jag tänkte först bara ta med henne till tandläkaren eftersom det ju bara var hon som skulle dit, men Isabelle tjatade om att hon också ville följa med så tillslut fick hon väl göra det.
Och tur var väl det, för tydligen skulle båda flickorna undersökas! På kallelsen stod det bara Julias namn så jag var ju helt säker på att det bara var hon som skulle dit den här gången.
 
Efteråt följde jag med dom tillbaks till fritids och så åkte jag till jobbet igen.
 
Sen igår på eftermiddan gick flickorna ut o lekte med en kompis, och senare framåt kvällen kom Julia in o berättade att Isabelle och kompisen hade gått ner till stora vägen!! Jag fick panik och gick ut o letade, men jag hittade dom inte så tillslut gick jag hemåt och funderade på vad sjutton jag skulle göra... Då äntligen såg jag henne precis utanför våran port och hjärtat ramlade ner från halsgropen igen. Usch vad rädd jag blev! Varken Isabelle eller Julia har ju så mycket till trafikvett än så länge (ser sig inte för ordentligt innan dom går över vägar t.ex.) så jag har förbjudit dom o gå ner till stora vägen... Skönt att det gick bra iaf :)
 
Dom somnade i tid igårkväll,men nu på morgonen var det jättesvårt o få upp dom ur sängen! Och sen när vi kom ut till bilen var den alldeles frostig så då var det bara o börja skrapa! Uppe på det fick jag stanna en gång efter vägen och skrapa mer för det bildades ny frost medan vi åkte så tillslut såg jag knappt nånting! Fy sjutton, det här är en av de största anledningarna till varför jag avskyr vintern!!
  



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: