2015-12-16
 08:39:38

Usch vilken morgon...

 
Bild lånad från google
 
 
 
Inatt har jag vaknat så många gånger så jag inte ens minns att jag har hunnit sova nåt! Först när jag precis skulle somna så lät det som nån av barnen spydde så då gick jag upp o kollade men dom låg o sov så sött. Så gick jag o la mej igen o somnade väl rätt fort, men några timmar senare kom en av tjejerna in o la sej och hon ville ha lyset tänt och tv:n igång för hon var lite mörkrädd.
Sen kom tjej nr2 in o la sej och strax efteråt var det dags o gå upp.
 
Daniel hade skrapat bilen när han kom hem, men när vi kom ut hade det frusit på igen med tjock is som knappt gick o få bort. Jag skrapade rutorna men då var det tjock imma på insidan istället så jag såg knappt nånting iallafall... Jag försökte skrapa bort men det kom tebax lika fort igen, och värmen vägrade hoppa igång så jag fick vänta en bra stund innan jag kunde åka.
 
Sen när jag precis skulle åka iväg så dog bilen! Jag gav för lite gas när jag skulle åka så det var väl därför, men sen vägrade den starta... PANIK!
Det är stressigt nog ändå på mornarna tycker jag...
 
Efter tio minuters försök o starta så hoppade den igång iaf... Pjuh!
Men då fick jag en biljävel som låg o tryckte mej i röven hela vägen till dagis. Och när jag åkte därifrån efter att ha lämnat barnen så åkte den samtidigt och fortsatte trycka på... Just då var jag på apdåligt humör så jag hade bara velat stanna o gett honom en rejäl avhyvling. Jag bara kokade inombords!
Fan, ligga o trycka så nära när det är halt på vägarna, väldigt smart... not!
 
Rolig start på dagen...
Nu är det bara o hoppas att resten av dagen blir bättre!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: