2017-02-07
 23:53:00

Tisdag förmiddag...

 
© Soffiloffis
 
 
Idag ringde dom från skolan så jag fick hämta hem dottern, sen gick vi upp till f-klassen o hämtade Pontus, han slutade typ tio minuter senare så... Sen upp o hämta andra dottern efter ungefär en timme när hon slutade.
 
Innan jag åkte från jobbet fick jag en liten nätt utskällning för att jag skulle åka iväg, typ att "Det funkar inte att hålla på så här, det är oacceptabelt. Vi har bil bokad imorgon och vi kan inte hålla på o avboka den hela tiden, det funkar bara inte. Och de här motiven vi ska fota är ju viktiga och det är bråttom för snart är de borta"! Jag svarade något i stil med att jag ju inte kan rå för om mina barn blir sjuka. Vad ska jag göra liksom? Säga när läraren ringer att "Nej tyvärr läraren, jag kan faktiskt inte hämta mitt barn i skolan just nu för jag har ett jobb att sköta"?
Hm, det funkar inte så, det trodde jag alla förstod? Till svar fick jag att "Ja men det var ju inte så jag menade", hm säg något du menar nästa gång istället då.
 
Och dom kan väl åka utan mig när det uppstår såna här situationer? Jag vet att fotouppdragen är viktiga och att det är bråttom. Men jag kan inte klona mig och dessutom är det flera stycken som har kamera på jobbet, och dom flesta vet nog hur man använder en sån och kan ta några bilder av de motiv som ska fotas.Varför måste jag absolut vara med när jag uppenbarligen inte kan just precis exakt då? Som sagt, jag kan inte klona mig hur mycket jag än skulle behöva det ibland.
 
Nu har det varit en period när förkylningar och annat går runt i hela familjen, så blir det, det är inget någon kan rå för eller göra något åt. Jag blir bara trött när man ska få ännu mer dåligt samvete än man redan hade för att man måste gå hem tidigare o vabba alt. är sjuk själv.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: