2017-07-04
 22:39:00

Filmtips: Alien Covenant

 
 
Justja, jag kollade på Alien Covenant för en stund sen, den var sådär. I vanliga fall brukar jag gilla Alienfilmerna men inte den här gången, inte lika mycket iallafall.
Jag störde mig på att dom fortsatte gå iväg ensamma fast dom visste vad som hände med en om de skulle bli attackerade. Sen på slutet märktes det direkt vad det var som var fel, långt innan kaptenen ställde frågan... För övrigt tycker jag inte att jag blev riktigt rädd en enda gång, lite tråkigt när det ska vara en skräckfilm :P
 
Den får 3/5 i betyg av mig.
 

Alien: Covenant är en amerikansk science fiction skräckfilm från 2017, regisserad av Ridley Scott. Filmen hade premiär i Sverige den 17 maj 2017.

Filmen är den sjätte delen i Alien-filmseiren och en uppföljare till filmen Prometheus som släpptes 2012.

I filmen får man följa besättningen till en rymdfarkost som beslutar sig för att överge sina ursprungliga planer efter ett haveri, och landsätta på en okänd planet.

Stjärnor i filmen är Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Carmen Ejogo och Demián Bichir. (Källa)
 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: