2009-12-03
 20:27:31

Frågor om Soffiloffis...

Favoritmusik?

Jag har ganska blandad musiksmak, jag gillar både hårdrock, pop, rock, techno, trance, reagge... m.m.


Hur många bloggar läser du?

Alla mina vänners bloggar läser jag så klart, plus fyra-fem andra bloggar...


Favoritsmak på glass?

Jordgubb o blåbär är mina favoritsmaker


Hur många mappar har du på datorn?

Bara fotomappar är nog runt 90st tror jag...


Bästa låten?

Just nu är det nog den här:

 

 


Bästa stället i Ludvika du rekommenderar?
Om man vill gå ut på krogen så rekommenderar jag SilverDollar, om man vill gå ut och äta på en mysig restaurang så rekommenderar jag ChinaTown...


Favoritbloggar topp 5?
Nevnarien, Emelie Ohlsson, Foki, Matilda Hammar och Rubinara


Bästa barndomsminne?

När jag var 6 och jag var i Grekland med mamma, mormor o mormors syster. Det var helt underbart!


Har du något mål för 2009?

Japp, jag ska börja träna igen och gå ner en hel del i vikt :)

Något du aldrig kommer att glömma?

Alla mina utlandssemestrar och mina döttrars födsel :)


Vilken film såg du senast? Va den bra? Handling?

Den senaste filmen jag såg var Flickan som lekte med elden, och den var rätt så bra :)

Handling:
Lisbeth Salander återkommer till Sverige efter en längre tids vistelse utomlands, där hon dras in i en mördarjakt där hon själv är villebråd. Salander bestämmer sig för att göra upp med det förgångna en gång för alla. Hon ska straffa dem som förtjänar att straffas. Samtidigt har Mikael Blomkvist på Millennium fått korn på hett nyhetsstoff. Journalisten Dag Svensson och hans sambo Mia Bergman kan visa avslöjande fakta om en omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige. Många av de personer som utpekas i traffickinghärvan har högt uppsatta positioner i samhället. (källa: Wikipedia)


Hur många par skor har du?

2 par som jag använder ganska ofta, sen har jag väl säkert 10 par som jag använder lite då och då, på fester o liknande...


En låt som du kan hela texten till?

Rainbow - Cant let you go (tror jag)


En låt som du måste sjunga med till när du hör den?

Metallica - Unforgiven II


3 bra saker med dig?

Jag är snäll, glad och pålitlig


3 dåliga saker med dig?

Svårt att tro på mig själv, har svårt att säga någonting bra om mig själv, har dåligt självförtroende helt enkelt. Måste försöka jobba upp det :)


Vilken är din absoluta favoritblogg?

Nevnarien


Hur är din personlighet enligt dig?

Glad, snäll och blyg

 

Något du verkligen hatar?

Folk som ljuger en rakt upp i ansiktet!


Hur många timmar lägger du ner varje dag på bloggen?

Ibland en halvtimme och ibland tre timmar, det beror på vilket humör jag är på...


Har du funderingar på att byta upp dig till någon annan kamera?

Nej inte än på flera år iaf :)




Favoritmotiv att fota?

Porträtt, idebild o macro


Favoritväder för fotografering?
Lite molnigt, men solen får gärna kika fram lite.


Favoritfilm/-er?

A walk to remember, The Notebook, Lord of the Ring, Titanic, Beck-filmerna, An american crime mfl.


När började du läsa bloggar?

Det var nog ungefär då jag startade bloggen. För snart ca 2 år sen..

 

Vilken skostorlek har du?
40-41


Hur lång är du?
171,5 cm

Favorit smak på te?

Gillar inte te


Vilken är din favoritfrukt?

Mandarin o banan


Hallon eller Jordgubbar?

Jordgubbar


Katt eller Hund?

Gillar båda lika mycket...


Brukar du läsa på mjölkkartongerna?

Ja, det händer.


Om du bara fick fota ett objekt i hela ditt liv, vad hade du valt då?

Macro


Vilken var den senaste konserten du var på?

Sweden Rock Festival 2006, minns inte vilket det sista bandet jag såg var det året...


Har du varit i London eller Paris?

Ja i Paris :) En jättefin stad som jag gärna besöker fler gånger... Och jag skulle gärna åka till London inom en snar framtid också!


Gillar du sex and the city?

Jadå, den serien är helt okey.


Favoritmat?

Oxfile med bearneisesås o klyftpotatis, och så gillar jag grillat också...


Drömresemål?

Skulle vilja köra runt med bil genom hela USA på Route 66


Favoritdialekt?

Norrländska :)


Har du bara bott i Ludvika/Grängesberg under hela ditt liv?
Nej, jag bodde i Kopparberg år 2000-2002


Sportar du något?
Nope tyvärr, men det kommer jag börja med ganska snart! Så fort plånboken tillåter så :P


Läser dina föräldrar din blogg?
Japp, iaf min mamma :)


Favoritårstid?
Sommar

Favoritland?

Spanien


Vad föredrar du?

Vinter eller sommar?
Födelsedag (din alltså) eller julafton? Det var svårt.
Mobil eller dator?
Popcorn eller chips?
Kompisar eller familj? (Båda på olika sätt)


När fyller du år?

7 maj


Har du/har du haft något husdjur. Isåfall vad?
Har haft några kaniner, några katter och två ödlor, men nu har vi inga husdjur alls...


Favoritfärg?

Svart, lila o rosa


Favoritklädesplagg?

Jeans, tunikor, linnen och luvtröjor


HM eller Gina Tricot?

Gina Tricot


Hur många länder har du varit i?

Grekland, Spanien, Italien, Frankrike, Thailand, Indonesien, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Schweiz och Sverige och det blir 13 stycken.


Vad vill du jobba med i framtiden?

Fotograf tror jag. Annars har jag ingen aning faktiskt...

 

Vem är din favoritskådespelare/skådespelerska?

Svensk manlig: Mikael Persbrandt
Svensk kvinnlig: Noomi Rapace
Utländsk manlig: Johnny Depp o George Clooney
Utländsk kvinnlig: Drew Barrymore o Katherine Heigl


Vad är det bästa med sommaren?

Att det är varmt och soligt (om man har tur) och att man kan bada och vara ute lite mer :)


Hur många gånger om dagen kollar du dig själv i spegeln, cirka?

Haha Runt 61467 gånger kanske... xD


Vad blir du lycklig av?

Kärlek och av att se mina flickor :)


Bästa tiden på året?

En varm sommardag


Ditt favorit program på tv?

Greys Anatomy


Favorit affär?

Gina Tricot o HM


Gillar du att shoppa?

Ja


Vilken plats på jorden skulle du vilja vara just nu?

På Teneriffa med familjen


Vilken dag i veckan gillar du mest?

Fredagar o lördagar (kan inte välja)


Hur skulle du reagera om du vann 1 miljon?

Bli överlycklig o inte riktigt tro att det är sant tror jag. Haha.


Favorit månad?

Juni kanske då det är som varmast


Sover du på sidan, magen eller ryggen?

Jag tror jag brukar somna på sidan, men sen ligger jag nog lite hur som helst :)


Hur ser du ut just nu?

No make-up, rosa linne, svarta byxor, utsläppt hår...



Sjunger du bra enligt dej själv?

Nja det kan jag väl inte påstå precis


Är du fixerad över ditt utseende?

Ja, ibland.


Hur stor vill du att din blogg ska bli ?
Inte för stor, men några fler läsare skulle inte skada även om jag är nöjd just nu


11 snabba:
Uppsatt eller nedsläppt hår?
Lockigt eller rakt hår?
Blond eller brunett?
Godis eller popcorn?
Mjölk eller Vatten?
Melodifestivalen eller Idol?
Ljusa Färger eller mörka färger?
Bada eller duscha?
Fotografera eller redigera bilder?
Sjunga eller dansa?
Skidsemester eller solsemester?

 




1. Hit vill jag gärna åka på semester:

Till USA, eller Spanien kanske... Till värmen i vilket fall som helst :P

2. Färg på mina ögon:

Blå/gröna

3. Min längd:

172 cm

4. Jag tror på:

Andar, "spöken"


5. Jag spelar:

Ingenting...

6. Person jag beundrar:

Ingen...

7. Så här bor jag:

I ett litet vitt hus med blå knutar i Grängesberg :)

8. Antal döda krukväxter i hemmet:

2 döda, ingen levande
... Jag är verkligen dökass på att hålla mina blommor vid liv!

9. Det här tänder mig:

Jag gillar ögon...

10. Det här gör mig avtänd:

Håriga rövar!


11. Favoritfärg:

Svart o rosa

12. Favoritcitat:

Medgång gör vänner, Motgång prövar dem

13. En hemlighet jag vet:

Det skriver jag inte här...

14. Bästa present jag fått:

Min kamera :)

15. Senast köpta skiva:

Ingen aning faktiskt, har inte köpt skivor på flera år nu!!

16. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Mina ögon...

17. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:

Min mage

18. Udda förmåga/egenskap:

Ingen aning

19. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

En panter

20. Vad lyssnar du på just nu?

Ljudet av datorn som surrar...

 




1. Favoritlåtar just nu:

Den här just nu: Metallica


2. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:

Jag hade nog inget riktigt favoritämne, men jag vet att jag tyckte företagsekonomi var det tråkigaste iaf!

3. Stjärntecken:

Oxe

4. En bok jag älskar:

Jag läser så lite böcker, så jag vet faktiskt inte...

5. En film jag älskar:

The notebook

6. Tv-program jag gillar:

Paradise Hotel är rätt så bra, annars gillar jag CSI, Criminal Minds, Greys Anatomy och Desperate Housewifes

7. Favoritdoft:

Jag gillar Christina Aguileras doft Inspire, och Paris Hiltons parfymer är också goda :)

8. Detta äter jag gärna:

Jag gillar ris, kyckling o currysås... Men oxfile med stekt potatis och beasås är inte heller helt fel :)

9. Dricker helst:

Sprite

10. Favoritgodis:

Cheddarpopcorn

 

 


 

1. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:

Snäll, pålitlig, hjälpsam med hus o hem, barnkär, barnslig som jag, manlig m.m.

2. Är jag kär just nu?

Jupp det är jag

3. Jag vill gifta mig...

Maybe baby

4. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:

Resa mycket med familjen, vinna några hundra miljoner o skaffa vovve

5. Min käraste ägodel:

Min kamera

6. Något jag vill ha i present:

GuitarHero, annars grejjer till kameran... nya objektiv skulle ju inte vara så dumt t.ex.

7. Detta har jag på mig just nu:

Blå jeans och ett svart linne

8. Favoritkläder:

Rosa linne, svart munkjacka o svarta byxor

19. Favoritdjur:

Hund o Katt

10. Följande musikstilar tilltalar mig mest

Jag gillar det mesta... Men helst lyssnar jag på Metal och Pop



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: