2009-04-21
 15:59:15

Om mig =)




Hur kommer det sig att du blev intresserad av fotografi?

Jag vet inte hur jag blev intresserad, har nog alltid varit det. Men jag började fota lite smått när jag köpte min första digitalkamera 2003.

Har du fått fotointresset ifrån någon i släkten?
Kanske från min låtsaspappa isåfall =)

Hur länge har du hållt på med fotografering?
Jag började nog fota lite mer på allvar när jag köpte min första systemkamera 2005 =)


Hur mycket fotar du per vecka ungefär, varenda dag?
Jag fotar lite grann varje dag.. Även om det kanske inte blir så många bilder tagna jämt..


Är du helt självlärd när det gäller fotografering och redigering? :)
Japp jag är självlärd inom både fotografering och redigering.. skulle vara kul o gå fotokurs, men det finns ju inga såna kurser här i Ludvika =(


Favoritkameratillbehör?
Mitt macro-objektiv Tamron 90mm


Nästa fotoinköp? 
Då blir det en blixt, och en reflexskärm =)


Vilken är din favoritbild för tillfället (som du själv har fotat) ?
Det varierar men jag gillar de nedan just nu;






Fota småbarn eller vuxna?
Småbarn


Ett objektiv: macro/tele eller 50mm? :)
Det beror på vad jag ska fota =)


Ett objektiv du skulle rekomendera?
Tamron 90mm macro

Vad är ditt tips till dom nybörjare som vill kunna fota finare foton?
Fotografera mycket, och lägg gärna upp dina bilder på t.ex. fotosidan, där kan du få kritik på dina bilder så du lär dig vad du gör för fel osv.


Drömkamera?
Canon EOS 5D Mark II


Kommer du att köpa en Canon EOS 5D Mark II?
Kanske nån gång i framtiden om jag får råd.. dom kostar ju rätt mycket, uppåt 50.000:- eller så..


Har du någon gång funderat på att sälja dina bilder?
Ja det har jag, men det har inte blivit av än.


Om du fick åka till vilken plats som helst i världen och fota, vart skulle du åka?
Jag tror jag skulle åka till Australien... där måste det finnas mycket man kan fotografera =)


Kommer du videoblogga någon gång?
Kanske.. men det lär nog dröja =D

När du började blogga, hur såg din bloggdesign ut då?
Jag minns inte, men från allra första början gjorde jag ingenting med bloggen, hade ingen egen header eller nånting.. Nu är den iaf liiite mer personlig =)

Vad tycker du gör en blogg bra? Tycker du att du uppnår det?
Mycket bilder, intressant och läsvänlig text, snygg bloggdesign.. osv


Vad tycker du själv om din blogg?

Helt okey =)


Hur många besökare har du om dagen ungefär ?

16 stycken ungefär.. ibland fler och ibland färre.. men nånstans där iaf..


Favoritgodis?

Lakrisal

Favoritplagg?

Svart linne och mina nya jeans

Vilken är din favoritglass? :)
Mjukglass


Någon dold taland som vi inte vet om? ;)

Jag kan spela keyboard (lite grann iaf)


Vilken är din favoritkarusell? :D
Twister gillar jag..

Vilken färg har din tandborste?
Röd

Gillar du Harry Potter?
Ja ibland =)

Musiksmak?
Nästan ALLT!


Gör du ofta bort dig?
Ja jämt!! Fattar inte själv hur jag lyckas =)

Favoritbutik? Vart handlar du mest kläder?
I Ludvika - Vero Moda, nån annanstans - Gina Tricot eller HM

Favoritsläkting?
Har ju inte så många släktingar kvar =/ Men mamma är nog min favoritsläkting =)

Vad skulle du hetat om du var kille?
Har för mej att mamma sa förut att jag skulle fått heta Stefan eller nåt sånt om jag hade blitt en pojk! Jag är glad att jag blev en tjej haha =P


Jobbigaste sjukdomen du haft?

Krupp när jag var liten.. Men körtelfeber var ingen höjdare det heller.. det hade jag 2006..

Vad tycker du om norrlänningar? Menar då dom som bor Umeå och uppåt. Om du inte känenr någon så, vad är din stereotyp av norrlänningar? Hur tror du att vi är? Vad har du för bild av oss? hehe :D
Dom verkar vara lika trevliga som alla andra =)
Gillar deras dialekt, den är mysig =)

Är du singel?
Nope


Vad sparar du till just nu?

Till en blixt =)

Favorit stad och varför?
Göteborg!


Är du vänster- eller höger-hänt?

Högerhänt


Vad heter du i mellan-namn?

Sofie, Eva, Angelie


Lyckonummer?
9

Är du oskuld?
Nej det är jag inte =)

När fyller du år?
7 maj

Favoritårstid?
Sommar! Helt klart =D


Sjukaste drömmen du drömt?
När jag var liten drömde jag att jag o mamma skulle åka iväg nånstans. Så vi gick ut till hissen, men den hade inte kommit upp än, så vi stod en stund och väntade på den. Men helt plötsligt öppnade mamma dörren och hoppade ner i hiss-schaktet och då vaknade jag..

Sjukaste saken som hänt dig?
När jag och Sonia var små så kom det fram ett fyllo och började kasta sedlar åt oss.. Vi tyckte han var jätteläskig så vi tog pengarna och sprang och gömde oss nånstans =P

Tänker du skaffa moppe?
Har faktiskt funderat på det =) Men jag kan ju inte ens starta en moppe så jag vet inte om det är nån idé haha =P

Bästa samt sämsta dagen i ditt liv?
Bästa dagen måste vara när barnen föddes, sämsta dagen.. hmm jag vet inte.. 

Vad ska du göra i sommar?
Jag ska bland annat till Göteborg, och så ska vi försöka ta oss iväg till några djurparker också =)
Annars hoppas jag på mycket sol så vi kan bada och sola..

Vad gör du den 27:e juni? ;)
Går på LudvikaFesten här i stan =)





Gillar du hästar?
SVAR:
Ja dom är väl fina =)


Har du någonsin känt dig ensammast i hela världen?
SVAR:
Ja vem har inte det?

Vad är din högsta dröm?
SVAR:
Att flytta utomlands =)


Vad är det allra bästa du vet?
SVAR:
Att fotografera, mina barn och solen kanske.


Din absoluta favoritblogg?
SVAR:
Nevnarien

Bästa manliga bloggen?
SVAR:
Jag gillar Jontes blogg


Bästa bloggen inom kategorin foto?
SVAR:
Nu har jag ju redan nämnt Nevnarien och Jontee, men Hanna B, Nina och Matilda har också bra bloggar =)


Bästa bloggen inom kategorin mode?
SVAR:
Foki´s blogg gillar jag =)

Favoritmusik?
SVAR:
Jag gillar nästan all musik! Men min favorit just nu är Kelly Clarkson - My life would suck without you =)

Favoritfärg?
SVAR:
På kläder blir det mycket svart, grått och lila.


Om Jesus och Karl Lagerfeld hade slagits, vem hade vunnit?
SVAR:
Jag tror att Karl Lagerfeld hade vunnit eftersom jag inte tror Jesus har funnits öht...

Skor eller väskor?
SVAR:
Tror jag svarar skor på den.

Om ditt hus brann och du bara kunde rädda en sak (alla människor&djur klarar sig) vad skulle det ha varit?
SVAR:
Kameran, helt klart!


Vilket är ditt favoritmotiv, när det gäller foto?
SVAR:
Hmm vilken svår fråga! Jag gillar iaf att fota macro, sen kan jag fota lite vad som helst.. Människor och djur är också roliga att fotografera.

Hur länge har du bloggat?
SVAR:
Jag började blogga i januari 2008.

Hur gammal är du?
SVAR:
Jag är 27 år, blir snart 28..


Vad fick dig att börja blogga?
SVAR:
Jag fick tips av Sabina att jag kunde starta en blogg här på blogg.se


Vilken kamera använder du?
SVAR:
Canon EOS 450D


Vilket är ditt favoritämne i skolan?
SVAR:
Jag gillade Administration när jag gick i gymnasiet..

Vad vill du bli när du blir stor?
SVAR:
Jag vet faktiskt inte.. =/

Har du några husdjur?
SVAR:
Nej inte nu längre.. har haft några katter tidigare =)



3 jobb jag haft i mitt liv:


1. Butiksbiträde
2. Vårdbiträde
3. Personlig assistent

3 filmer jag sett mer än en gång:

1. Titanic
2. Dirty Dancing
3. Sagan om ringen trilogin


3 ställen där jag bott:

1. Ludvika Gård
2. Ludvika centrum
3. Ludvika Högberget


3 städer/öar/platser jag besökt:

1. Paris
2. Bali
3. Teneriffe


3 favorit drycker

1. Sprite
2. Milkshake är väl rätt gott =)
3. Mjölk


3 som regelbundet e-postar mig:

1. Kamera & BIld
2. Sweden Rock Festival
3. Fotoguiden


3 favoriträtter:

1. Oxfilé
2. Lövbiffsrullar
3. Hemlagade köttbullar, potatis, brunsås o lingon


3 platser jag skulle vara vid nu:

1. Teneriffa
2. Bali
3. Los Angeles


3 som kommenterar detta blogginlägg:

1. Nån av mina vänner kanske?
2. Nån som svarar tillbaks på en kommentar som jag har gett kanske?
3. Främlingar... =)


3 saker jag ser fram emot 2009:

1. Blixten jag ska köpa
2. En semestertripp till Göteborg
3. En solig, varm och fin sommar!!


3:

1. Kärlek
2. Glädje
3. Vänskap


Vega
PUBLICERAT: 2009-04-21, 23:17:06

Copy & Paste det e fina grejjer det : )



//Vega



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: