2010-02-28
 20:49:17

Frågor...

1. Hur mår du?

- Jag mår bara finfint :)


2. Tycker du om snön?

- Nej jag är spytrött på skiten, vill ha vår och värme nu!!

 

3. Använder du photoshop? Vilket i sånnafall?

- Ja jag använder Photoshop CS2

4. Vad är det roligaste/bästa med att blogga?

- När man får kommentarer :)

5. Vad är det tråkigaste/sämsta med att blogga?

- När man inte vet riktigt vad man ska skriva och känner sig tvungen att uppdatera ändå för att det var några dagar sen...

6. Vad brukar du fota mest?

- Det blir mest stilleben just nu när det inte går att gå nånstans där ute pga all snö...


7. Intressen?

- Fotografering, mina barn (såklart), blogga är kul, shoppa, resa osv.

 

8. Vad fotar du med?
- Jag fotar med systemkameran Canon EOS 450D.

9. Systemkamera eller digital, vilket ät bäst enligt dig?

- Jag tycker det är mycket roligare och bättre att fotografera med en systemkamera än med en kompaktkamera, för man kan ju experimentera mycket mer med inställningar :)

10. När blev du intresserad av foto?

- Jag har nog alltid gillat att fotografera, men när jag köpte min första digitala kompaktkamera 2003 så vaknade mot intresse till ordentligt.

11. Varför började du blogga?

- Sabina, eller om det var Lotta(?) tyckte att jag skulle börja så då skapade jag en blogg här och blev fast :P

12. Vad kan du inte leva utan?

- Vatten

13. Favoritfärgen?

- Svart o Lila

14. Vilka bloggar läser du?

- En hel del, har svarat på den frågan i nåt inlägg längre ner...

15. Vad är det bästa med din blogg (skryt hur mkt du vill)?

- Att jag har bilder i alla mina inlägg kanske?! Tycker det är trevligare att läsa en blogg som har bilder :)

16. Vilken favorit klädaffär?

- Gina Tricot och H&M

17. Kan du visa dina tre bästa bilder du tog 2009?

- Jajjamen :)

 




18. Vilket är ditt favoritämne i skolan?

- Nu när jag pluggar på komvux så är nog webdesign mitt favoritämne...

19. Vilken är din favorit bild, som du har tagit någonsin?

- Den här:

 

20. Beskriv en vanlig tisdagmorgon?

- Klockan ringer, vi klär på oss, går in och väcker flickorna, går ner, äter frukost, byter blöja på Isabelle o Julia, Tar på dom kläder och sen ytterkläder, går ut till bilen och sätter in dom i sina stolar, skrapar ev. av bilen och åker iväg till dagis med tjejerna. Sen kör jag hem Daniel och åker till skolan.

21. Vad är det bästa du vet?

- Varma soliga sommardagar!


23. Vad ska du bli när du "blir stor"?

- Jag har funderat på att bli fotograf, men samtidigt är ju det ett av mina fritidsintressen så det kanske tar bort mycket av glädjen med det när man håller på och fotar hela dagarna? Annars vet jag faktiskt inte vad jag vill bli...


23. Hur lärde du dig webdesign?

- Jag har övat mycket hemma, och nu går jag ju en kurs på komvux också :)

 

24. Är det något speciellt som inspirerar dig till att fota?

- Ja, jag tittar på andras bilder och får egna ideer.

25. Vilken är din favoritblogg?

- Hanna B

26. Favoritmotiv att fota?

- Stilleben.

27. Hur ofta använder du stativ?

- Oftast. Men när jag fotar barnen måste jag göra det utan stativ för annars hinner man inte med i svängarna :)


28. Vilken är din drömkamera?

-Jag tror det är en Canon EOS 5D Mark II, men jag har inte så stor koll på proffskameror.


29. Vilken är ditt bästa porträttips?

- Fokusera på modellens ögon.


30. Hur gör man för att få bättre kvalitet på bilderna när man lägger upp dem på bloggen?

- Välj ”Save for Web” istället för ”Save As”. Detta gör du i photoshop.


31. Vad är dina bästa tips för att utvecklas inom fotografering?

- Testa nya saker och öva mycket!

 

32. Kan du acceptera homosexuella människor? varför/varför inte?

- Ja det kan jag acceptera, de är väl som vem som helst!

Men jag tycker det är fjantigt när killar beter sig överdrivet feminint bara för att de är homosexuella...

 

33. Vilken systemkamera rekommenderar du för nybörjare?

- Canon EOS 450D eller Canon EOS 1000D. De är ganska lätta att lära sig och förstå sig på!


34. Vilken inställning har du oftast på kameran när du fotar porträtt?

- Jag har oftast ISO 100, slutaren brukar vara på 1/100 och bländaren f2.8. Men dessa inställningar beror så klart på ljusförhållandena i rummet.


35. Plattar du håret?

- Nej det var längesen nu.


36. Vad har du för betyg i skolan?

- Ganska dåliga betyg när jag gick ut, men det håller på att fixa till sig nu :)


37. Vad använder du för smink?

- Foundation, puder, eyeliner och mascara.


38. Ska du bli fotograf när du blir äldre?

- Vi får se vad det blir, jag har inte bestämt mig än.


39. Om du blir, vilken sorts fotograf?

- I så fall skulle jag nog vilja hålla på med porträttfotografering eller också nyhetsfotograf.


40. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

- Ja det är nog möjligt :)


41. Hur tror du ditt liv kommer att se ut om 10 år?

- Förhoppningsvis har jag ett jobb som jag trivs med och är rik som ett troll :P


42. Är du snäll eller stygg?

- Jag tror att jag hör till de mittemellan.


43. Från skala 1-10 hur mycket självförtroende har du?

- Kanske fem.


44. Hur länge har du fotat?

- Sedan 2003


45. Choklad eller godis?

- Godis


46. Katt eller hund?

- Hund, men jag älskar katter också :)


47. Mobil eller systemkamera?

- Systemkamera!


48. Vill du ha barn? Om ja, hur många?

- Ja, tre tror jag räcker. Men man vet ju aldrig hur många det blir :)


49. Favorit plats?

- I Sverige så ligger Öland och Göteborg i toppen för mig. Utomlands, av de ställen jag har varit på så är det Teneriffe och Bali som är favoriterna :)


50. Dröm yrke?

- Har inte kommit på det än...


51. Snyggaste sommar outfiten?

- Kjol, linne, solglasögon och sneakers.


52. Vilken låt är din favorit?

- Sweet Dreams med Beyonce.

53. Shorts eller jeans?

- Jeans!

54. Har du färgat håret? I så fall vilken färg?

- Jag brukar färga det svart, men nu var det längesen jag färgade öht. Ska nog ta en annan färg nästa gång... Lila eller rött  kanske?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: