2010-05-11
 22:07:01

Mera frågor

Vad vägrar du äta? Jag vägrar äta konstiga maträtter som aphjärna eller grishjärta... Annars tror jag att jag äter det mesta :)  Blodpudding är förresten en hat-maträtt!

Har du några allergier? Jag har nickelallergi, det är det enda jag vet.

Vad äter du till frukost? Smörgås, oboy och ibland fil med havregryn :)

Vilken är din favoriträtt? Oxfilé med beasås och stekt potatis :)

De tre bästa filmerna någonsin, enligt dig? Oj vilken svår fråga! Men LOTR, Beck-filmerna och An american crime.

Tre favoritartister? Metallica, Edguy och Sonata Artica

Är du rädd för något?
Jag är mörkrädd.

Hur bor du? Fotografera gärna! Jag bor i ett hus för tillfället men letar lägenhet för fullt så vi flyttar nån gång i sommar.

Vad är det bästa du vet? Sommar och sol, åka o bada i nån sjö med hela familjen plus några till :)

Vilken är din värsta respektive sämsta sida? Värsta: extremt lättirriterad ibland, och ganska slö oftast Bästa: Jag är snäll och generös

Vill du ha barn i framtiden? Japp, eller i september föds min tredje, det får bli sista barnet för mig :) Tre är lagom tycker jag!

Om du inte hette Sofie vad skulle du vilja heta då? Jag vet inte riktigt, har tänkt på det några gånger men har inte kommit på något bra namn än...

Har du någon dold talang? Jag kan somna på några sekunder när jag lägger mej på kudden, de ni ;)
Nej men jag vet faktiskt inte, kanske att jag kan spela keyboard (lite grann iaf), det är det nog inte alla som vet?

Hur många tv-serier följer du? Inte särskilt många alls, kollar konstigt nog aldrig på teve längre...

Favoritfärg? Svart, lila o rosa

Om du bara fick lyssna på en artist/ett band för resten av livet, vem/vilka skulle du välja? Metallica tror jag.

Vad är det pinsammaste du gjort? Gått in i en stolpe för att jag kollade in någons bröst i skolmatsalen för en massa år sen. Det såg ut som hon höll på o klä av sej så jag gick o kollade bakåt på henne och undrade vad sjutton hon höll på med, sen sa det bara klonk... Hela klassen skrattade åt mig, det var väldigt pinsamt!!

Vad gick du för program på gymnasiet? Jag gick handel- o administration

Vad är ditt absoluta drömjobb? och strunta i om det är realistiskt eller inte..drömjobbet med stort D!? Fotograf! Vilken sorts fotograf har jag inte kommit på än :)

Om du fick måla om ett rum, vilken färg skulle det då ha? Svart med en vit fondvägg, det tror jag skulle vara snyggt :)

 

FOTO/REDIGERING

Vad är roligast, själva fotandet eller efterarbetet? Ange i procent ;) Fotandet tycker jag är roligast :)

Vart finner du din inspiration? I min omgivning och mkt på andras bloggar

Vilken ”Fotokategori” gillar du att fota mest? Macro och stillbilder är nog det jag gillar bäst, men porträtt är också kul :)

Vilka olika sorters objektiv använder du, och vilka skulle du tipsa andra som är nybörjare på fronten att fota, att köpa för slags objektiv?
Objektiven jag använder är ett macro, ett macro/tele och ett kitobjektiv. Favoritobjektivet är mitt tamron 90mm (macro). Det sitter på nästan jämt :)

Bästa fototips, förutpm att fota mycket?
Prova lite annat än det du är van vid. Om du t.ex. gillar att fota blommor bäst så kan du t.ex. prova gatufotografi eller porträtt istället :) Och bryt lite "fotoregler", det blir mycket roligare då, plus att du kan få riktigt bra och annorlunda bilder :)

Inspiration till foto?
Vardagliga saker, utmaningar som man kan hitta här och var...

Har du något favrotimotiv?
Jag gillar macro

Är du självlärd vad det gäller foto? Japp helt o hållet.

___________________________________________________________________________________________

OM MIG:

Har du något annat intresse förutom foto?
Lösa korsord, träffa vänner, shoppa, resa :)

Favoritserie?
CSI, Criminal Minds, Greys Anatomy o Desperate Housewifes

Bästa boken du läst?

Jag läser ärligt talat inte så mycket, men Liza Marklunds Gömda och Asyl är bra :)

Klädstil?
Bekvämt. Jeans, linne och munkjacka blir det oftast här :)

Har du någon fobi?
Telefonfobi haha. Nej men ärligt, jag hatar verkligen att prata i telefon, det tror jag att jag alltid har gjort. Därför är ett "tack-samtal" när man har fått födelsedagspresenter m.m. en mardröm för mig!

Musiksmak?
Jag gillar det mesta :) Pop, rock, hårdrock, punk, osv.

Ska du flytta från Ludvika nångång, Isåfall vart?
Ja jag kommer säkert flytta någon gång då det ju inte finns särskilt mycket jobb häromkring, tråkigt nog. I så fall blir det nog till någon lite större stad som Västerås, Örebro eller liknande...

Fest eller hemmakväll?
Hemmakväll, jag gör jämt bort mig så förbaskat när jag festar nuförtiden :/

Bio/middag eller nattklubb?
Middag :)

Favoritfärg?
Svart, lila, rosa

Vad jobbar du som?
Jag jobbar inte just nu, jag pluggar på komvux...

Om du fick välja en låt att vara soundtrack till ditt liv, vilken skulle det vara?
Svår fråga... vet faktiskt inte, måste tänka på den ett tag...

Och, om det gjordes en film om dig. vem skulle du helst vilja se spela dig?
Natalie Portman!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: