2010-04-17
 16:56:37

Böcker och bokvanor...


Vilken bok läste du senast?
"Om och om igen" av Danielle Steel, har börjat läsa "Ranchen" av samma författare nu. Tycker hon är bra.

 

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Kvinnliga tror jag.


När du läser en bok, räknar du ned hur många sidor som är kvar eller tänker du "Nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "Hurra, bara hälften kvar!"…
Jag räknar aldrig ned sidorna, eller hurrar över det faktum att boken snart är slut, men däremot brukar jag ju konstatera att det bara är hälften kvar/en fjärdedel kvar/ett kapitel kvar.


Hur väljer du böcker du vill läsa?
Oftast läser jag på bokens baksida och blir förälskad redan där, eller så kan det vara författaren som intresserar mig eller helt enkelt att "Alla andra läser den".


När blir en bok för lång?
Så länge boken fortfarande håller mitt intresse uppe så spelar sidorna sällan någon roll.


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Nej, jag läser helst böcker på svenska.


Vilken bok blev du senast berörd av?
"Gömda" och "Asyl" av Liza Marklund.


Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Ja, det har nog hänt många gånger.


Vilken bok lämnade du senast?
Det minns jag inte då jag nyss har kommit in i en läsperiod. För mig brukar det gå flera år mellan dessa.


Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Romaner.


Rekommendera fem författare!
Liza Marklund, Danielle Steel, Dave Pelzer, Belinda Olsson och JRR Tolkien


Rekommendera fem böcker!
Gömda, Pojken som kallades Det, Gravidchock! Reporter erkänner och Sagan om ringen



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: