2010-05-12
 21:18:42

Frågelifrågor...

Är du en spara eller slösa?
Jag är nog en slösa tror jag. Jag älskar att shoppa, även om det inte har blivit så mycket sånt på sistone, det mesta av pengarna har ju gått till mat, blöjor o räkningar den senaste tiden, tråkigt nog.

Tips på att få fler besökare?
Kommentera andras bloggar, va med i tävlingar, ha tävlingar själv och svara på kommentarer. Blogga mycket, men skriv inte ut allt utan håll lite för dig själv.

Vilket objektiv vill du helst ha just nu?
Just nu vill jag ha ett Canon 50 mm/f 1,8, men sen vill jag nog ha ett vidvinkelobjektiv också... men vilket vet jag inte än :)

Om du skulle välja en blogg från dina "Blogglänkar" att tipsa andra om att läsa - vilken av dem skulle det vara då?
Skulle tipsa om Nevnariens blogg.

Vem inspireras du av i bloggvärlden och foto?
Jag inspireras av andras fotobloggar, läser gärna andras fototips och sånt också :)

Hur lång är du?
172 cm

Vilken storlek har du i skor?
40-41

Hur långt är ditt hår i centimeter?
Ingen aning, men ganska långt är det iaf.

Hur kommer du på vad du vill ha för teman?
Det ploppar bara upp i huvudet, eller så inspireras jag av bilder på google, eller av andras bloggar :)

Vart tycker du bäst om att fota?
Macro, stillbilder och barnen när dom leker :)

Vad tycker du att man ska börja köpa, ett zoom objektiv eller ett ett 50 objektiv? Vilket tipsar du om?
Det beror på vad du ska fota.

Varför började du att blogga?
Min kompis Sabina tyckte att jag skulle skaffa blogg och tipsade mig om blogg.se, så då skaffade jag en där. Men i början bloggade jag kanske högst en gång i månaden, så det tog ett tag innan jag började blogga "på riktigt".

Favoritbloggar i olika kategorier?
Kategorier: Fotoblogg, vardagsblogg och modeblogg :)

Fotoblogg: Nevnarien.seVardagsblogg: Emelie - mamma till två Modeblogg: Ingen aning

Favoritfoto sen du började fota seriöst ?
Bilden på gaffeln, och hänglåset gillar jag bäst :)

Borstar du tänderna i varm eller kallvatten?
Kallvatten!

Cia eller gb glass? (Du får bara välja ett allternativ)
GB!

Hur mycket har du vunnit på lotter?
Jag vann 20.000:- på en tianlott år 2003, det var härligt :)

Julafton eller skolavslutning? (Du får bara välja ett alternativ)
Julafton :)

Vad brukar du fota i? ('M', 'ingen blixt', 'landskap'? - exempel)
Jag brukar fota i M och ingen blixt

Ditt Drömjobb?
Fotograf av nåt slag...

Vill ha en system kamera , digital , med objektiv och sånt . du tar kort , fina kort . något kamera tips ?
Jag skulle satsa på en Canon, haha. De Nikonkameror (kompakt) jag har haft har gått sönder ganska snabbt så jag är inget stort fan av Nikon.

Vad vill du jobba med i framtiden ?
Mediabranschen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: