2010-11-13
 22:02:40

En enkät :)

1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan januari 2008

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag var inte ett dugg intresserad av bloggar innan jag själv började blogga. Det var först då jag började leta reda på intressanta fotobloggar m.m.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag tror det var Nevnariens blogg, annars var det nog Emelie Ohlsson :)

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag hade väldigt lite bilder i mina första inlägg, så dom blev ju lite tråkiga att läsa. Det var först efter att Lotta påpekade det som jag började lägga till bilder :)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
20 stycken ungefär...

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

De flesta är nog ämnesbloggar tror jag :)


7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Det är nog Katrin Zytomierska tror jag :)


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Svår fråga... Men jag tror nog att Elin Kero verkar vara ganska lik mig på en del plan :)

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag vet inte, jag har inte frågat. Men jag tror att mina vänner och min familj läser min blogg iaf.


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja det hoppas jag att dom tycker :)


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag har nog en viss gräns som jag inte går över.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Djupa känslor som sorg och smärta. Jag skriver inte så mycket om kärlek heller tror jag.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls, jag skriver för att jag tycker det är kul. Sen om 1 eller 1000 personer läser det spelar inte så stor roll.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Inte helt och hållet då dom flesta utelämnar en hel del av sitt liv...


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope, bara såna som jag kände sedan tidigare :)


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja kanske...

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Nej, inte än så länge iaf.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Ja, i min egen, men det är borttaget...

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag kommer inte på några nackdelar just nu.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, det gör jag nog... Förhoppningsvis har jag blivit en bättre fotograf :P

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja, det kommer det säkert att ha. Det har ju kommit väldigt många teckningsbloggar och fotobloggar t.ex. där folk kan visa upp sina teckningar/fotografier utan att behöva ha utställningar i olika lokaler.

22 - Avslutningsvis: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Livet blir så mycket tråkigare när man inte får läsa sina bloggar :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: