2008-10-21
 12:54:45

Vaccin...

Imorse vaknade jag först vid halv 6 av Daniels klocka.. då vaknade även Julia o var på skitdåligt humör..
Men hon somnade om efter ett litet tag iaf.. o jag oxå..
Sen vaknade jag vid 8 av min klocka.. och dum som jag var så tänkte jag att "jag ska bara ligga och vila ögonen en liten stund innan jag kliver upp".. Självklart somnade jag om.. men vaknade tio minuter senare iaf, som tur var!!

Skulle ju till bvc idag, för barnens vaccinationsspruta..
Så det var bara å skutta upp och duscha och fixa mej o klä på barnen.. o lyfta in dom i bilen.. å gasa in till stan..
Mamma hängde med o hjälpte mej bära den ena =)
Som vanligt var det gruppmöte innan vi fick komma in till läkaren..
Ett av barnen har hela tiden varit jättetidig med allt.. hon kröp först av alla barnen i gruppen, och nu sprang hon runt på golvet som om hon inte gjort något annat =)
Har för mej att hon var född samma dag som Isabelle o Julia =)


När vi väl fick komma in så vägde o mätte dom barnen först..

Julia vägde 11.115g
hon var 77,6cm lång
och hade 46,5 i huvudomfång

Isabelle vägde 11.035g
hon var 79,5cm lång
och hade 46 i huvudomfång

Sen fick dom sitt vaccin... båda fick sprutan samtidigt så att dom inte skulle bli skrämda av den andras skrik..
Och det var nog bra, för det blev ett gallskrik från båda.. sen några sekunder senare var dom lika glada som innan =P
Tur att det gick över fort iaf =)

När vi var klara där åkte vi fram på stan..
Jag kollade på lite galonbyxor till barnen.. och lite vanliga kläder till dom oxå =)
Handlade lite på Hemköp.. sen körde jag hem mamma och åkte hemåt..
Fick värsta sladden när jag skulle ut på stora vägen där vid Toffes.. Höll fan på å skita på mej! Det var lite småotäckt..

Nä nu ska jag laga lite mat.. å sen gå och vila lite med barnen tror jag.. är skittrött!
Hörs sen =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: