2010-08-23
 19:36:39

Falun...

Igår vid 16-tiden gick jag iväg till Konsum o handlade, sen när jag kom hem la jag mej i ett bad eftersom jag fick ont i magen, så då gick det över.
Men jag tyckte ändå att det kändes lite konstigt i magen fortfarande, så lite senare la jag mej i ett varmt bad igen o spolade vatten på magen och då blev det iaf lite bättre :)

Efter en liten stund klev jag upp ur badet igen, men då fick jag RIKTIGT ONT i magen, och det höll i sej precis hela tiden så jag trodde nästan jag skulle dö där ett tag, för jag kunde varken ligga, sitta eller stå på nåt sätt utan att det gjorde ont som sjutton.
Ett tag tänkte jag åka till akuten för jag var rädd att bebisen skadades av min onda värk, han sparkade ganska mycket så... Men Daniel tyckte jag betedde mig precis som jag gjorde på förlossningen förra gången så han tvingade mig att ringa till Falun istället.


Bild lånad från minbebis.se


Så jag ringde in och dom tyckte jag skulle komma dit. Så då ringde Daniel till Ketty och Ylva medan jag packade ner en massa saker i väskan. Ketty kom hit o var barnvakt åt tjejerna medan Ylva körde in oss till Falun.
Väl där var klockan halv 2 på natten och värken hade avtagit lite och gjorde inte alls lika ont som tidigare, men det kom ca 4-5 värkar på tio minuter iaf.

Och barnmorskan trodde att bebisen hade vänt på sig så den låg med rumpan neråt så hon gjorde ett ultraljud, men som tur var låg den som den skulle med huvudet neråt fortfarande. Sen fick jag ligga med CTG-apparaten hela natten, och nu på morgonen hade värkarna avtagit helt. Då tyckte läkarna att vi skulle gå ut och gå i några timmar för o se om det skulle sätta igång igen, men ingenting hände så när vi kom tillbaks fick vi välja om vi ville åka hem eller om vi ville stanna på deras patienthotell. Vi valde att åka hem. Kände oss lite besvikna över att det inte satte igång ordentligt, men men den kommer väl ut när den är redo :)

Så nu är vi hemma igen :)
Kom hem vid 15-tiden och la oss o vilade till ca 18, det behövdes verkligen eftersom vi inte fick sova så mycket inatt. Och nyss kom flickorna hem från Ketty så vi har käkat lite och nu ska dom sova.
Jag ska nog göra det samma om en stund jag också tror jag, är fortfarande aptrött så...

Hörs senare
Kramar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: