2016-07-05
 00:05:18

Nya frisyrer...

 
 
Vilken tid det tog o avlusa barnen! Flera timmar, och sen bäddade vi rent i deras sängar innan dom fick gå o lägga sej. 
 
Usch vilka vidriga kryp det är!! Jag hoppas att vi aldrig, ALDRIG mer får det!!
 
Efteråt färgade jag håret ifall att jag också hade löss, jag höll på o dö av amoniakstanken så det borde väl lössen också göra då... jag tror inte att jag hade det även om det kliar över hela kroppen så fort jag ens tänker tanken... 
 
 
Så nu är jag lilahårig igen då :P Det ser nästan svart ut... men jag är nöjd :)
Och Pontus blev snaggad :) 
 
 
 
 
Pontus pussgurkan :) Bild från i vintras
© Soffiloffis
 


Anonym
PUBLICERAT: 2016-07-05, 11:47:12

Ni kanske måste göra om behandlingen en gång till ifall det blev några gnet (ägg) kvar.
Uch ja jag nästan kände ända hit hur det kliade.
Var barnen lessna?

Svar: Ja jag höll dom hemma idag för Daniel hittade några levande lusar igår när han kammade igenom julias hår. Så vi ska köra en vända till idag få se... Måste bara köpa mer medel först, flaskan skulle räcka till 8 behandlingar stod det, men den är redan nästan slut! Dom har så tjockt hår så det är väl därför. Nej då det var dom inte, dom tyckte bara att det var jobbigt att det kliade så mycket.
Soffiloffis


Anonym
PUBLICERAT: 2016-07-05, 14:57:14

Var medlet dyrt annars ska ni nog ta en omgång om ca 1 eller 2 veckor för att vara säkra
Puss o kram


Anonym
PUBLICERAT: 2016-07-05, 14:57:21

Var medlet dyrt annars ska ni nog ta en omgång om ca 1 eller 2 veckor för att vara säkra
Puss o kram

Svar: Ja det kostade närmare 300:- men vi ska nog göra så ändå. Och så köpte jag en spray man ska använda i förebyggande syfte. Hoppas den funkar också!Puss o kram
Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: