2019-04-14
 15:22:00

Vill flytta härifrån :(

© Soffiloffis
 
 
 
Förut kunde vår granne komma förbi nån gång då och då och fråga lite snällt om jag kunde hjälpa henne att ta upp tvätt från tvättstugan, för hon skulle till lasarettet och inte hann.
Men nu förväntar hon sig att vi ska hålla koll på hennes dörr 24/7!
Hon börjar bli så himla dryg.
 
Det har blivit vardag att hon slår i väggar, kastar saker och skriker när hon blir arg. Det sker typ varje dag och är skitstörande.
 
Och nu vet jag inte om hon har blivit paranoid eller något, för hon har skrivit på facebook att någon har varit inne i hennes lägenhet och stulit saker. Och på grund av det har hon satt in ett larm.
 
Så hon skriver till mig flera gånger om dagen och frågar om jag har sett om någon har varit inne hos henne. Och eftersom jag inte har sett något så säger jag det.
 
Hon påstår att hennes larm har gått, men vi har inte hört ett pip. Inte en endaste gång.
Hon skickar bilder på folk och frågar om jag har sett dom, men jag har ingen aning om vilka de är. De enda jag har sett som har varit vid hennes lägenhet är henne, hennes mamma + väninna och hennes pappa.
 
Nu har tydligen Magda blivit vän med henne och berättat för henne att hon har sett folk nedanför grannens balkong för ett tag sen. Och grannen tycker det är sååå himla konstigt att vi inte har märkt eller sett något. Men det är liite lättare för nån som bor snett mittemot balkongen att se om någon står där, än för någon som bor vägg i vägg.
 
Det senaste hon skrev till mig var "Varför ska man ha grannar om dem aldrig kan se efter" och efter en stund kom nästa "Tycker det är väldigt misstänksamt. Jag har hasp och kedja på balkongen Ni måste väl för fan märka om det tjuter brevid er o ngn springer upp och ner för trappan." Men nej vi har inte hört något konstigt. Vad ska jag göra, säga att vi har hört något som vi inte har hört? Är det bättre?! Håll koll på din egna jävla dörr, kärringj**el!
 
Hon menar alltså på fullaste allvar att vi ska springa och kolla i kikhålet så fort vi hör minsta ljud i trappen. Vi bor ju liksom i ett flerfamiljshus och då räknar i alla fall jag med att det springer folk i trappen. Inte går man och tittar vem det är så fort det låter lite?!
 
Och eftersom hon för mer oväsen än någon annan av våra grannar så blir jag inte direkt förvånad när det låter därifrån. Oftast när hon kommer hem smäller hon i dörren så det ekar i hela trappen, och är hon på dåligt humör hör man ett brak innifrån lägenheten kort efter och eventuellt nån svordomsramsa. Men är hon inte hemma brukar det inte höras ett skit! Till och med dom som bor i porten längst bort har hört hennes utbrott! Då är det fan illa!
 
Gud vad jag vill flytta härifrån nu!
Detta börjar bli jävligt tröttsamt :((
 
Hon flyttade in för snart 3 år sedan och har låtit konstant från start! Sen åkte hon iväg under ett halvår ungefär (behandlingshem tror jag) och det var hur lugnt och skönt som helst. Men sedan hon kom hem därifrån i vintras någon gång, har kraven om att hålla koll på hennes lägenhet börjat.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: