2019-02-28
 00:41:00

Varit på hockeymatch

© Soffiloffis
 
 
 
Idag var jag på lernia, det är ju onsdag och då brukar vi ha gruppträff. Men eftersom Katarina (läraren) var sjuk så blev det inte så mycket med det. Det blev lite småprat om olika anställningsformer, a—kasssa och fack o lite sånt bara. 
 
När jag var klar där kom Daniel och barnen o hämtade mig och så började vi åka mot Leksand. Vi kom dit en timme för tidigt så vi gick runt och kikade lite. 
 
Tillslut fick vi komma in så då försökte vi hitta restaurangen där vi hade bokat mat. Och efter att ha irrat runt i en halvtimme kom vi fram 😊 
Sen när vi hade ätit klart var det dags för nästa utmaning — att hitta våra platser. Det tog ett bra tag men tillslut så...
 
Matchen var bra, jag tror vi var strax över 6000 personer på plats :)
Det blev först 1—0 till LIF sen 2—0. Men sen gjorde AIK två mål och strax efter andra målet gjorde en AIK:are en ful tackling på en LIF:are som blev medvetslös. Det såg riktigt otäckt ut, men efter en stund kunde han resa sig och ledas av planen. Efter det tog AIK ledningen och vann tillslut 😖
 
Barnen tyckte iallafall att det var kul att gå på hockey så dom vill åka på någon match snart igen ☺
 
Nu är vi hemma sedan ett tag tillbaka och alla barnen ligger o sover. Jag ska strax sova jag med, är vråltrött! 
 
Bilder från matchen kommer en annan dag, jag har inte lagt över dom från kameran än.
 
Hörs sen
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: