2020-11-26
 15:57:00

Torsdag...

 © Soffiloffis
 
 
 
Veckorna bara springer iväg...
Det var ett tag sen jag uppdaterade för jag har inte vetat vad jag ska skriva om så :)
Men jag ska försöka komma igång igen nu...
 
På måndag och tisdag nästa vecka har jag introduktionsdagar på nya jobbet :)
Sen vet jag inte om jag börjar jobba på riktigt förrän 23 december när dom öppnar eller hur det blir, men det får jag nog veta på måndag antar jag :)
 
Nu på eftermiddan fick vi mail om att v. 49 och 50 kommer barnen på Kyrk att gå i skolan varannan dag på grund av brist på lärare. Så dom dagar Isabelle går i skolan så är Julia hemma och tvärtom. Jag tror inte det kommer tas emot väl av flickorna. Isabelle känner sig ju redan ensam på rasterna och brukar se fram emot de raster hon hinner träffa Julia och Saga lite grann. Men nu får hon ju inte träffa dom på två veckor =/ Men ah, hoppas det kommer gå bra.
 
Men jag förstår fortfarande inte varför det är så svårt för lärare att låta tvillingar gå i samma klass om dom verkligen vill det. Visst är det bra om dom kan skaffa egna kompisar, men om det inte blir så ändå då?! Om det blir som för Isabelle att hon får sitta ensam på rasterna och vänta på att kanske få se sina bästa vänner i fem minuter innan hennes rast är slut. Jag tror inte att hon "blommar ut" mer av det (som var skolans anledning till att inte låta dom gå i samma klass). Det gör ju snarare att hon inte vill gå dit alls och känner sig ensam och ledsen hela dagarna.
Men vi ska ringa och prata med hennes lärare för hon verkar ju inte lyssna på vad Isabelle säger.
 
Hörs sen
Kram
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: