2020-10-02
 09:28:23

Prata med barnen!

Bild från 2015
© Soffiloffis
 
 
Igår berättade flickorna att det var några pojkar från Grängesberg som lekte på tågrälsen i Ludvika när dom skulle hem, så dom hade fått en rejäl tillsägelse av någon vuxen som såg det. Tyvärr verkade dessa pojkar inte bry sig så mycket utan var mest irriterade på personen som sa åt dem. Och senare på kvällen fick vi mail av rektorn om att det sker ganska ofta. Sen imorse hade någon skrivit på Facebook att barn var nere på spåret och att dom knuffades, gruffades och jagade varandra på perrongkanten här i Grängesberg nu på morgonen också. Jag tycker det är så jäkla otäckt och jag hoppas verkligen att föräldrarna tar ett snack med sina barn så dom förstår allvaret, det kan ju leda till fruktansvärda olyckor!
 
Annars är barnen i skolan och jag sitter och väntar på att Clockwork ska ringa.
Pontus hade sett fram emot friluftsdagen, men imorse när han förstod att dom skulle ut på promenad och inte vara i Folkets Park som han trodde så kunde man riktigt se besvikelsen. Men hoppas att han får roligt ändå :)
 
Hörs sen
Kram
 
 


Mams
PUBLICERAT: 2020-10-02, 16:00:20

Uch vad otäckt,ni får säga till flickorna att dom håller sig på lång5 avstånd från dom.

Svar: Japp det ska jag göra, jag har redan tagit ett långt snack med dom, men dom tyckte redan innan att rälsen var otäcka och förstod varför man inte ska vara där nere och springa. Ja det är riktigt otäckt, bara o hoppas på att ingenting händer.
Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: