2021-11-24
 00:57:00

Spammers i farten?

© Soffiloffis
 
 
För nån dag sen fick jag ett meddelande från arbetsförmedlingen, att jag skulle vara med på ett möte om utbildning nästa vecka.
Här är meddelandet:
 

"Hej!

Du är kallad till ett digitalt möte om Arbetsförmedlingens utbildningar onsdag den 01 december. kl. 09.00.

Du ansluter dig till mötet via följande länk: http://...

Vid mötet deltar Arbetsförmedlingens utbildningsanordnare och du kan ställa dina frågor kring arbetsmarknadsutbildningar.

Inför mötet kan du också besöka Arbetsförmedlingens hemsida för att veta vilka utbildningar som finns i Dalarna: Hitta utbildning - Yrkesområden (arbetsformedlingen.se)

Mötet är obligatoriskt! Närvaro i mötet tas via ett meddelande där du uppmanas att logga in på din bank ID. Vi rekommenderar därför att du loggar in dig i mötet 5 minuter innan mötestid!

Om du skulle få förhinder är det viktigt att du meddelar oss snarast. Kontakta oss antigen via chatt För arbetssökande - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se) eller telefon 0771-416 416 (Öppet måndag-fredag: 8 - 16)

Vänliga hälsningar

Arbetsförmedlingen Dalarna"

 

Först var jag helt säker på att det var ett riktigt meddelande, men nu när jag skulle sova låg jag och funderade lite. För det första läser jag ju på komvux just nu och det vet AF, så varför skulle jag då få information om utbildningar just nu? Det kunde dom ju ta efter jul i så fall när jag är klar med kursen.

 

Sen stod det att man skulle logga in med BankID för att visa att man deltar, och det känns orimligt eftersom det brukar synas vilka som deltar i chatprogram, utan att man behöver använda sig av bankid. Det gjorde det både på Clockwork när jag var inskriven hos dom och på skolan när jag är med via zoom.

 

Förutom det fanns det ingen logga i mailet, och det brukar väl alltid vara med när det gäller sånt där har jag för mig. Och dessutom så brukar de mailen komma på minmyndighetspost, men då brukar det vara frivilligt att gå.

 

Så jag klev upp och loggade in på mina sidor på arbetsförmedlingens hemsida för o kolla upp det, och där står det ingenting om nåt möte så jag lär väl ringa dom och fråga imorron så det inte blir problem om jag låter bli o vara med. Jäkla spammers (som det troligtvis är) o krångla till allt.

 

Ah nu lär jag sova... var bara tvungen o skriva av mig...
Hörs sen
Kram

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: