2021-10-26
 15:52:51

Tisdag :)

© Soffiloffis
 
Idag har jag mått skitdåligt. Har haft huvudvärk som har kommit o gått under hela dagen, varit lite yr och så har jag mått lite småilla. Vet inte om jag börjar bli förkyld eller något? Så för första gången den här terminen var jag tvungen att vara med på mattelektionen hemifrån via Zoom. Men det gick ju bra det också :)
 
Det börjar bli svårare igen för nu har vi kommit in på kvadreringsregler och konjugatregeln. Och jag tror vi börjar komma in på andragradsekvationer också, jag har inte kommit så långt i boken än men vi gick igenom lite såna uppgifter på lektionen idag o ja, det verkar assvårt! Det ska bli två svar för det är ett ± tecken på slutet.
 
Bild från matteboken
 
 
Flickorna är i skolan och Pontus kom hem medan jag hade lektion så jag pratade lite med honom efteråt om skoldagen o sånt där, det verkar ha gått bra för honom också :)
 
Jag skulle ha hälsat på mamma o Hans förra veckan men glömde helt bort det, jag är vimsig som sjutton tror jag. Jag var helt inställd på att åka hem så Daniel skulle kunna ta bilen o åka till jobbet sen. Jag får försöka åka dit nästa vecka istället :)
 
Hörs sen
Kram
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: