2010-09-06
 21:16:44

BB :)

Den 4 september kl 2.27 föddes alltså lilla Pontus :)
Jag låg på uppvaket i minst fyra timmar tyckte jag Daniel sa, och sen när jag fick se vår lilla bebis så såg han så pytteliten ut, han var så himla söt :)
Jag fick amma honom lite och sen åkte vi ner på rummet på BB-avdelningen...

På dagen fick jag prova att sätta mig upp på sängkanten, och med mycket möda så gick det tillslut, sen fick jag ställa mej upp för dom var tvugna att göra nåt med min säng, minns inte vad. Det gjorde iaf jätteont så jag trodde jag skulle bli sängliggande i flera dagar.
Men annars vilade vi väl mest den dagen och myste med bebisen :)
Daniel åkte hem senare på eftermiddan...

Dagen efter, igår, frågade barnmorskan om jag ville försöka gå iväg o duscha.. jag trodde hon skämtade, hur skulle jag klara av det som knappt kunde stå på benen dagen innan.
Men jag kunde faktiskt resa mig upp ganska problemfritt och jag kunde ta mig ut till duschrummet och fick min efterlängtade dusch :) Men sen när jag skulle ut därifrån så höll jag på o svimma så då fick jag åka rullstol tillbaks till rummet hehe
Lite senare frågade jag en annan barnmorska om jag kunde åka hem snart, eller om man var tvungen att stanna ett visst antal timmar som kejsarsnittad, och då sa hon att jag kunde åka hem när jag ville och skulle skriva upp mig på hemgång till dagen efter.

Så idag har vi gjort PKU-test, hörseltest och läkarundersökning på Pontus :)
Och allt har gått jättebra... Eller PKU-testet får vi svar på om ca två veckor tyckte jag hon sa...

Själv fick jag feber igårkväll, men den hade gått ner imorse. Det gjorde iaf att dom blev oroliga över om dom verkligen skulle skicka hem mej idag ändå. Så dom tog infektionsprover igårkväll och imorse och dom var ganska höga men hade iaf sjunkit lite grann under natten. Så jag fick åka hem efter att ha pratat med en läkare :)
Sen om två dagar ska jag till MVC och ta nya infektionsprover, så det är bara o hoppas att dom har gått ner ännu mer tills dess då...


Pontus :)


Aja, nu har vi kommit hem iaf och Pontus ligger här bredvid och sover så sött :)
Jag, daniel och pontus mår jättebra... jag är väl lite öm i tuttarna bara hehe, men så ska det väl va antar jag :)

Isabelle o Julia däremot mår inte så bra, dom har fått njurbäckeninflamation och har åkt till Falun med mormor och farmor. Vi har ingen aning om hur dom har kunnat fått det eftersom dom inte har visat några tecken alls på urinvägsinfektion eller liknande tidigare, så det blev lite chockartat :(
Får höra sen när dom ringer vad läkarna har sagt... men aldrig ska allt få vara bra :/
Jag hoppas att dom slipper bli inlagda iaf och kan behandlas här hemma!! För nu vill vi träffa våra tjejer, dom har ju varit hos mormor sen i onsdags nu så vi saknar dom jättemycket!!

Hörs senare
Kramar


Flickorna käkar mackor på sitt nya rum och på sitt nya bord :)



milla
PUBLICERAT: 2010-09-07, 14:32:11 | URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/

skönt att ni mår bra i alla fall. Värre med dom små damerna. Är det nåt som smittar eftersom dom båda åkt på det? Ush hoppas dom blir bra snabbt.

Krams Milla



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: