2011-10-11
 20:22:00

30-dagars utmaning. Dag 7




Jag är tydligen vädur nu, men eftersom jag alltid har varit oxe tidigare och har lite bättre koll på det stjärntecknet så skriver jag om det nu :)


 

Stjärntecknet Oxen är en jordnära och trygg personlighet. Oxar tycker om planering och funderar gärna en stund på nästa steg. De är envisa och fokuserade, sätter upp mål och försöker hitta den smartaste vägen att ta sig dit.

Oxar är förtjusta i avkoppling och njutning. De älskar mat, musik, konst, naturen. Dock kan de ibland värdesätta saker framför människor eftersom oxar är väldigt materiella. Oxar tycker om det som är vackert men de har ofta också ett intresse och sinne för ekonomi.

En oxe trampar gärna på i gamla hjulspår och kan ha lite svårt för att testa nya saker. De vill gärna tänka igenom eventuella förändringar men ofta vill de helst inte ha några förändringar alls. De är nöjda av sig och deras liv måste inte befinna sig i konstant rörelse.

Trots att oxen kan ge ett väldigt lugnt och snällt intryck så kan de bli otroligt arga när de verkligen har anledning till det. De är inte den typen som plötsligt blir arg utan orsak och blir de arga så ska man ta det på fullaste allvar. Oxar kan dessutom vara ganska långsinta. Källa


Det mesta stämmer nog in ganska bra på mig. Förrutom det att jag skulle ha båda fötterna på jorden, jag tycker nog att jag drömmer mig iväg lite för mycket ibland hehe :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: