2021-10-12
 09:41:29

Vila i frid pappa!

© Soffiloffis
 
 
För några dagar sedan såg jag på Facebook att min pappa dog den 3 oktober. Vad jag förstår så har han fått corona och gick bort pga det. Han var även dement på slutet och bodde på ålderdomshemmet "Skogen" i Ludvika.
 
Jag kände ju inte honom alls, jag tror jag träffade honom någon enstaka gång när jag var liten men det har jag inga egna minnen av. Mamma berättade för länge sedan att jag hade sett en massa bilder av honom som barn, och en dag när vi gick förbi ett café på stan hade jag börjat ropa "Pappa, pappa!" och mycket riktigt så satt han där, så vi hade gått fram och pratat med honom.
 
Om han inte hade blivit dement hade jag nog försökt kontakta honom som vuxen. Men efter att jag fick veta att han hade den sjukdomen kändes det ju nästan "onödigt" att ta kontakt när jag ändå inte skulle kunna få svar på några frågor och han antagligen inte skulle veta vem jag var heller, han kanske bara skulle bli förvirrad och orolig istället =/
 
Vila i frid pappa!
 
 
Pappa nån gång på 70-80-talet tror jag
 


Milla
PUBLICERAT: 2021-10-15, 09:43:27

Ush va tragiskt å läsa å tråkigt att ni aldrig lärt känna varandra. Att du inte som anhörig fått reda på.det på annat vis än via Facebook. Beklagar

Svar: Ja det är ganska tråkigt att det blev så, men det kändes som det var för sent när han blev dement.Ja lite konstigt var det att få veta det via Facebook :D
Tack så mycket <3
Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: