2013-05-20
 16:58:00

Pontus otursdag idag tror jag...

Pontus :)
 
 
Usch vilken dag!
I förmiddags ringde jag dagis o berättade att barnen inte kommer idag heller, sms:ade kursen att jag inte kommer dit och ringde vårdcentralen o bokade tid till Pontus.
 
Det började med att han kom och ville ha hjälp med o knyta sitt pärlhalsband som han höll på med och när han skulle gå (springa) tillbaks till soffan snubblade han och började blöda näsblod =( Så hela förmiddan sprang han runt med en papperstuss uppstoppad i näsan...
 
Sen vid 11 åkte vi hem till mamma o vattnade hennes blommor o tog in posten :)
Efter det blev det en snabbis in på Lindex så jag kunde köpa smink. Och så träffade vi Ing-Marie på Hemköp så vi pratade en stund med henne :)
 
När vi var klara på stan åkte vi hem o lagade mat, pannkakor fick det bli så jag smälte smöret på spisen innan jag skulle börja grädda dom... Pontus ställde sej bredvid mej o tittade vad jag gjorde så jag sa åt honom att han fick gå in i vardagsrummet medan jag höll på för plattan kunde vara varm och jag var lite stressad eftersom vi skulle till vårdcentralen en timme senare.
Men ett ögonblick senare la han handen på plattan och brände sej så klart =(
Jag skyndade mej o spola iskallt vatten på handen o sen ringde jag Daniel (fick panik o visste inte vad jag skulle göra :)) och han sa åt mej att lägga hans hand i ägg, så det gjorde jag...
 
En stund senare åt vi och så åkte vi till vc så dom fick kolla på Pontus ögon och på handen. Och hans ögon verkade vara friska nu tyckte hon så hon ville inte skriva ut nån medicin för det och handen såg också bra ut, inga blåsor eller så, jag ska bara smörja in den så den inte blir torr :)
 
Skönt att allt gick bra i slutändan iaf!!
Så imorron blir det dagis för barnen igen, o kurs för mej :)
Sen på eftermiddan/kvällen blir det ju Vårruset också :) Skojskoj!
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: