2013-11-12
 07:51:49

Tisdag :)

 
 
Barnen är lämnade på dagis o fritids.
Hoppas dom får kul nu :)
 
Igår på eftermiddagen gick jag ju ut o fotade lite. Precis när jag skulle fota nedersta bilden kom en bil och ställde sig mitt i vägen. Morr!
 
Men sen när jag kom längre in mot gamla grängesberg så mötte jag mannen som körde bilen och han var jättetrevlig. Han berättade att det hade legat ett hotell precis innanför grindarna och att det gick flera tågräls rakt genom skogen där det nu är fullt med träd. Och så visade han var kyrkan hade stått osv. Kul att prata med någon som var med när allt hände.
 
Jag frågade om det var någon som dog då när dom var tvungna att flytta byn, men han berättade att alla hade klarat sig. Dom hade ju så gott om tid på sig när dom märkte vart det lutade så allt gick bra. Det var ju skönt o höra :)
 
 
 
 
 
© Soffiloffis
 


Mams
PUBLICERAT: 2013-11-12, 11:47:13

Uch var försiktig när du är inne på gamla området det har stått i tidningen att det är livsfarligt att gå in där.

Svar: Jag är nästan aldrig inne på själva området, det är jag lite för feg för... Jag håller mig hellre utanför staketet :) Det var där jag var igår :) Kram
Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: