2017-02-07
 10:55:43

Tisdag förmiddag...

 
 
Imorse var en av döttrarna lite ledsen, hon hade ont i halsen o ville åka hem. Men jag sa åt henne att det går inte, man kan inte vara hemma bara för att man har ont i halsen, det funkar inte riktigt så. Jag var tvungen att åka så jag gav alla tre en kram och sa hejdå. Sen sa jag åt dom att gå till matsalen och äta frukost. Precis då kom en av fritidspersonalen ut och kort därefter kom en till. 
 
Jag trodde väl att personalen skulle ta med sig mina barn då de var de enda som var kvar ute, resten hade redan gått iväg. Men både den första o den andra fritidsledaren gick bara rakt förbi mina barn, som vanligt, helt nonchalant som om de inte brydde sig. Jag blev irriterad som fan, våra barn är ju deras ansvar från det att vi lämnar till det att vi hämtar dem på eftermiddagen! 
 
Sen när jag kom hem blev jag orolig, så jag var tvungen att ringa min dotters lärare o höra så att allt var bra.
Först fick jag inte tag på henne, lektionen hade antagligen börjat så det var därför. Men sen när jag kom till jobbet så svarade hon och berättade att allt var bra, dottern spelade något spel med några kompisar just nu och verkade ha kul, men hon tyckte det var bra att jag hörde av mig så de fick veta läget lite, hon skulle hålla lite extra koll på henne under dagen.  
Skönt att vissa lärare bryr sig!
 
Nu är jag på jobbet o är ännu en gång irriterad! Inte pga det utan av andra orsaker som jag inte vill skriva här.
Per-Ragnar har nyss varit här så jag ska lämna ett papper till honom så fort han blir ledig.
 
Hörs sen
Kram
 
 
© Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: