2017-11-21
 08:08:00

Tisdag...

 
© Soffiloffis
 
 
 
Igår morse var jag till tandläkaren med Isabelle, hon skulle laga en tand.
Och det gick hur bra som helst :)
 
Imorse försov jag mig, jag ville snooza men det gick åt skogen så jag vaknade med ett "NEJ" strax efter klockan 7. Sen körde Daniel barnen till skolan :)
 
Nu är jag på jobbet iallafall, jag känner mej på lite dåligt humör för att vissa alltid frågasätter om det verkligen är okej att ta ut vab för tandläkarbesök eller läkarbesök. Snart skriver jag ut papper från försäkringskassan o slänger under näsan på h*n. Menar h*n verkligen att jag ska låta barnen gå ensamma över stora vägen och bort till vårdcentralen?! Eller varför inte åka till Falun helt själva?! Undrar vad tandläkaren eller läkaren skulle tänka om vi gjorde så!
Jag blir så trött på att folk gnäller på saker dom inte har en aning om... Och så är det rätt konstigt att det alltid ska gnällas när jag tar ut vab när det finns fler här som har små barn som tar ut vab mycket oftare än mig, men där sägs det inte ett pip!
 
Hörs sen
Kram
 
 
 


Jenny
PUBLICERAT: 2017-11-21, 11:34:11 | URL: http://www.datajenny.se

Man har rätt att ta ut tillfällig föräldrarpenning tom. barnets 12 års dag, jobbet betalar ju inte för sig när du tar ut VAB, utan det är försäkringskassan som betalar när du tar ut VAB. Jag kom ihåg att jag fick gå till tandläkaren själv när jag var 13, det var det värsta jag har varit med om. Knappt jag vågar gå till tandläkaren själv när jag nu är vuxen.

Varför ska folk lägga sig i om man vabbar eller inte, det är upp till en själv. Verkar inte vara så bra på ditt jobb.

Svar: Japp har kollat upp det jag också :) Usch det lät inget vidare, tråkigt att det blev så!
Jo det är en jättebra arbetsplats om man bortser från denna kollegan som verkar tro att h*n är någon sorts chef här och håller koll på alla och lägger sig i såna saker h*n inte förstår sig på.
Soffiloffis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: